Undervisning 2024

Aarhus bridgeklub samarbejder med FOF Århus om undervisningsforløb.

Tilmelding sker igennem FOF Århus’ hjemmeside (tryk her), eller på telefonnummer 86122955.

Vi udbyder pt. følgende hold (se beskrivelse af kursusindhold længere nede på siden):

• Bridge 2 begynder (se beskrivelse nedenfor) – 12 gange
    • Mandage kl. 13.30-16.15, kr. 1.290,-
      kursusstart 29/1-24, underviser: Lars Peter Damgaard
    • Torsdage kl. 19.00-21.45, kr. 1.490,-
      kursusstart 1/2-24, underviser: Thomas Mathiasen
  • Bridge 4 fortsættelse (se beskrivelse nedenfor) – 12 gange
    • Tirsdage kl. 19.00-21.45, kr. 1.490,-
      kursusstart 30/1-24, underviser: Thomas Mathiasen

Kursusgebyret dækker undervisning, undervisningsmaterialer og medlemskab af Danmarks Bridgeforbund.  Vores undervisere er erfarne bridgespillere fra en af Danmarks fremtrædende bridgeklubber.

Bridge 2 begynder:

Bridge 2 tager over, hvor begynderkurset Bridge 1 slutter. Du bliver undervist i systemet Nordisk Standard samt grundlaget for god spilføring og godt modspil. Målet er, at du bliver så fortrolig med bridge, at du efter endt kursus kan spille i en bridgeklub og finder glæden ved fortsat dygtiggørelse og udvikling.

Ca. 2/3 af tiden anvendes til indøvelse i praksis ved spil. Du undervises efter materiale anbefalet af Danmarks Bridgeforbund, og instruktørerne er erfarne bridgespillere fra en af Danmarks fremtrædende bridgeklubber.

Bridge 4 fortsættelse:

Bridge 4 er den naturlige fortsættelse efter Bridge 3. Vi går i dybden med tankeprocessen i modspillet og bliver skarpere på de defensive meldinger, både indmeldinger og oplysningsdoblinger. Vi udvider sansesystemet og ser på modtræk, når fjenden blander sig i meldeforløbet.

Der undervises efter ”Nordisk Standard”, bog 4.

Yderligere info:
Yderligere spørgsmål angående undervisningen i Aarhus Bridgeklub kan rettes til undervisningsansvarlig Lars Peter Damgaard på telefon 27139440.