Online Bridge Clubs

Valg af klub: Besøg Great Bridge Links for de nyeste programoversigter og links til bridge-apps til smartphones. Her er et hurtigt kig på nogle etablerede websteder:

Bridgebase Online (gratis) – Designet af Fred Gitelman, er dette populære websted frekventeret af mange eksperter på ekspertniveau og tilbyder masser af ekstra funktioner, herunder rum for partnerskabsbud, undervisningsrum, Vugraph-shows og brosøjler og lektioner. Du kan også spille money bridge eller gå ind i ACBL-sanktionerede spil (nominelt gebyr) og vinde masterpoints. BBO-hjemmesiden har fire kabale bridge-spil, du kan spille (mod robotter) uden at deltage eller logge ind.

Okbridge ($ 99 om året; 7-dages gratis prøveperiode) – Dette er den ældste online bridge-klub. Det bruger et klassificeringssystem til at spore din succes og hjælpe dig med at finde kompatible partnere.

Svanespil (gratis) – ACBL-sanktionerede turneringer, online lektionssessioner, øvelsestabeller, online udsendelser af livebegivenheder, avanceret klassificeringssystem.

Jbridge.net (gratis) – Brugervenlig grafisk interface til Java2 og flere scoringsmuligheder, inklusive matchpoints og IMP’er.

Bridge Club Live (abonnementsgebyr; 30 dages gratis prøveperiode) – UK-baseret klub, der understøtter spil, kibitzing og chat via en Windows Java-grænseflade. Tilbyder turneringsspil og EBU-masterpoint.

Funbridge (abonnementsgebyr) – Et andet sted, hvor du spiller individuelt mod computeren via downloadet software eller en telefonapp. Du kan derefter sammenligne dit bud og spille med andre, der spillede de samme hænder.

Kom godt i gang: Når du besøger en klubs startside, bliver du bedt om at oprette et loginnavn og en adgangskode. Nogle sider kræver en simpel software-download for at begynde at spille. Andre (Java-baserede sider) bruger en webgrænseflade, som ikke kræver nogen download.

Hver klubs hjemmeside har hjælpefiler, der beskriver, hvordan man bruger spilgrænsefladen, finder partnere, deltager i tabeller og får adgang til andre funktioner. Læs om det grundlæggende, og vælg derefter et rum (eller “lounge”), der passer til dit færdighedsniveau – socialt, nybegynder, mellemliggende, avanceret eller ekspert. Nogle klubber tilbyder også forskellige typer point (matchpoint eller IMP’er).

At finde en partner: Du og din yndlingspartner kan logge på og spille som et par, men de fleste online-spillere er singler, der danner afslappede partnerskaber med hinanden. Hver klub har et lobbyområde, hvor du kan se beskeder fra folk, der leder efter partnere. Du kan sende en besked til en af ​​disse potentielle partnere og acceptere at starte din egen tabel. Du vil også se anmodninger fra folk, der allerede har startet en tabel og har brug for en eller to flere spillere. Hvis du tilmelder dig et af disse borde, er det høfligt at bede om tilladelse til at “sidde”, før du begynder at spille.

Kibitzing: Før du rent faktisk spiller i spillene, er det en god ide at kibitz nogle borde og gøre dig bekendt med layoutet og måden spillerne interagerer på. Deltag bare i et bord, der allerede er i spil, og spørg deltagerne, om du kan se. Du finder kendte eksperter, der spiller på Okbridge og Bridgebase Online, og disse borde har ofte snesevis af kibitzere. Hvis der allerede er flere “tilskuere” ved et bord, er der normalt ikke behov for at bede om tilladelse til at se.

Budsystemer: Hvis du parrer med en ny partner, vil de to normalt have en meget kort diskussion af dit budsystem, før du begynder at spille. Mange spillere i begynderrummet bruger standard Goren-bud. I de mellemliggende og avancerede rum finder du partnere, der spiller 2-over-1, Precision, Kaplan-Sheinwold, Acol og andre systemer.

Kan du lide at spille online hasardspil? Brug gratis ingen depositumskoder fra dette websted.